Είναι μια συχνή ερώτηση που αναφέρουν οι διαιτώμενοι από την πρώτη κιόλας συνεδρία. Ο μεταβολισμός είναι ο ρυθμός με τον οποίο το σώμα μας καίει καύσιμα για να παράγει ενέργεια. Αυτά τα καύσιμα προέρχονται είτε από το φαγητό, είτε από το αποθηκευμένο λίπος του οργανισμού και – στις περιπτώσεις που η μεταβολική διαδικασία δεν είναι επαρκής – από μυϊκό ιστό. Δεν υπάρχει κάποια μυστική λύση ή συνταγή που θα σας βοηθήσει. Η μόνη και η πιο αποτελεσματική απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι ο συνδυασμός μερικών συμβουλών που θα σας οδηγήσει να φτάσετε τον στόχος σας. Παρακάτω θα διαπιστώσετε βασικά σημεία-κλειδιά που θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε το μεταβολισμό σας.

Ποια είναι τα βασικά σημεία κλειδιά για να ενισχύσουμε το μεταβολισμό μας;

  • Το πρώτο και το πιο σημαντικό είναι η ενυδάτωση σας! Μην ξεχνάτε να πίνετε το νερό σας φτάνοντας τουλάχιστον 1,5-2 λίτρα/ημέρα. Όλες οι λειτουργίες του οργανισμού για να πραγματοποιηθούν σωστά απαιτούν την παρουσία νερού, οπότε για αυτό είναι ιδιαίτερης σημασίας.

Έρευνες έχουν δείξει ότι μετά την κατανάλωση νερού (500 ml), ο μεταβολισμός αυξάνεται κατά 30% κατά τα επόμενα λεπτά.

 

  • Η μεσογειακή διατροφή είναι η βάση για να ενισχύσετε το μεταβολισμό σας. Δεν υπάρχει λόγος για ακραίες λύσεις στην διατροφή σας, αποκλείοντας τρόφιμα και ομάδες τροφίμων, διότι με τον τρόπο αυτό δεν θα φτάσετε το αποτέλεσμα που επιζητάτε. Ο σωστός συνδυασμός τροφίμων σε κάθε γεύμα σας είναι το κλειδί και θα πρέπει να περιλαμβάνει: υδατάνθρακα (ολικής άλεσης προϊόντα, πατάτα), πρωτεΐνη (κοτόπουλο, αυγό, κρέας, τυρί), καλά λιπαρά (ελαιόλαδο, αβοκάντο, ξηροί καρποί) και ποικιλία λαχανικών/φρούτων.

 

  • Η ένταξη της φυσικής δραστηριότητας καθημερινά θα σας βοηθήσει να φτάσετε πιο άμεσα το στόχο σας. Η σωματική δραστηριότητα, με κάθε τρόπο, αυξάνει τις θερμίδες που καίμε. Όσο πιο δραστήριοι είμαστε, τόσα περισσότερα καύσιμα καταναλώνουμε. Επομένως, εντάξτε στη ζωή σας ασκήσεις  με αντιστάσεις για μυική ενδυνάμωση.Όταν περιορίζουμε το σωματικό λίπος και αυξάνουμε τη μυϊκή μάζα, αυξάνουμε τον αριθμό θερμίδων που χρειάζεται το σώμα μας καθημερινά για τις βασικές του λειτουργίες.

 

  • Ξεκουραστείτε και κοιμηθείτε αρκετές ώρες/ημέρα. Είναι μια απλή συμβουλή αλλά τόσο αποτελεσματική. Ο ποιοτικός ύπνος όταν δεν υφίσταται λειτουργεί αρνητικά για την υγεία μας, αφού επηρεάζει την γλυκόζη του αίματος, τις ορμόνες και την καρδιακή μας λειτουργία.

 

Συνοψίζοντας

Δεν υπάρχει κάποιο μαγικό τρόφιμο ή λύση που να σας οδηγήσει στην αύξηση του μεταβολισμού σας. Με μικρές και ουσιαστικές αλλαγές στην καθημερινότητα σας, εστιάζοντας  κυρίως στα παραπάνω σημεία- κλειδιά θα έχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Συμβουλευτείτε τον διαιτολόγο σας για να σας καθοδηγήσει με τον πιο σωστό και ασφαλέστερο τρόπο στο σημείο που επιθυμείτε!