Τα δαμάσκηνα είναι γλυκό φρούτο και η εποχή που λαμβάνει χώρα η συγκομιδή τους είναι τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβρη. Παρόλα αυτά μπορεί κανείς να τα καταναλώσει στην αποξηραμένη τους εκδοχή όλο τον χρόνο. Αποτελούν μια πολύ θρεπτική τροφή και παρέχουν οφέλη για την υγεία, μέσα από την πρόσληψη βιταμινών και ανόργανων συστατικών. Ταυτόχρονα δεν περιέχουν πολλές θερμίδες.

ΠΟΙΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ;

Αποδίδουν λίγες θερμίδες

περίπου 46 θερμίδες / 100 γραμμάρια προϊόντος, οπότε είναι μια καλή επιλογή ένταξης σε ένα διατροφικό πλάνο.

Προωθούν την υγεία του γαστρεντερικού συστήματος

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες συμβάλλουν στη ρύθμιση της λειτουργίας του εντέρου και βοηθούν στην ανακούφιση  συμπτωμάτων της δυσκοιλιότητας, αφού αποτελούν φυσικό προβιοτικό.

Έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες

Περιέχουν βιταμίνη C η οποία δεσμεύει τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες και προστατεύει τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες.

Προωθούν την υγεία των ματιών και της όρασης

Αφού αποτελούν πηγή βιταμίνης Α και β–καροτενίου η οποία συμβάλλει: στην καλή όραση ,στην υγεία του δέρματος και των βλεννογόνων.

Είναι φυσικό αντιοξειδωτικό

Τα δαμάσκηνα περιέχουν πολυφαινόλες και φλαβονοειδή, τα οποία δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες συμβάλλοντας στην αντιγήρανση των κυττάρων και συνεισφέρουν στην καλή λειτουργία της όρασης.

Τα δαμάσκηνα περιέχουν μέταλλα και ιχνοστοιχεία

Είναι ένα φρούτο πλούσια σε κάλιο, φθόριο και σίδηρο, με το κάλιο να βοηθά στον έλεγχο του καρδιακού ρυθμού, του όγκου νερού του κυττάρου αλλά και στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, ενώ ο σίδηρος στο σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β

οι οποίες συμμετέχουν στον μεταβολισμό των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και των λιπών του οργανισμού βοηθώντας στην απελευθέρωση ενέργειας. Είναι πλούσια σε βιταμίνη Κ που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία πολλών παραγόντων πήξης του αίματος και συμμετέχει στο μεταβολισμό των οστών.

Πως μπορείτε να τα εντάξετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο:

Είτε ως φρέσκο φρούτο μαζί με τη φλούδα του για την αύξηση των φυτικών ινών/ημέρα, είτε ως αποξηραμένο φρούτο ή φυσικό χυμό ως ενδιάμεσο σνακ, συμβάλλοντας στην αύξηση της πρόσληψης των φρούτων /ημέρα. Μπορείτε να το προσθέσετε σε σαλάτες, γιαούρτι, σπιτικά κέικ, μπάρες ,μπισκότα και muffins.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ /100 g  ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ
Ενέργεια 46  kcal
Υδατάνθρακες 19.5 g
Πρωτεΐνες 0.7 g
Λίπη 0.3 g
Φυτικές ίνες 1.4 g
Βιταμίνη C 9.5 mg
Bιταμίνη Κ 6.5 mcg
Κάλιο 157 μmg

Συνοψίζοντας

Τα δαμάσκηνα αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή στο καθημερινό διαιτολόγιο, αφού  ενισχύουν την υγεία του εντέρου, της καρδιάς και του δέρματος , καθώς και άλλες πτυχές του σώματος. Μπορείτε να τα εντάξετε μέσα σε συνταγές και να τα απολαύσετε με ποικίλους τρόπους , προσλαμβάνοντας τα μέγιστα από τα διατροφικά τους οφέλη.